تذکر شفاهی دواتگری خطاب به روحانی
دواتگری در تذکر شفاهی:
 
دریاچه ارومیه احیا نشد/ فرهنگستان زبان و ادب آذری تأسیس شود
دریاچه ارومیه احیا نشد/ فرهنگستان زبان و ادب آذری تأسیس شود
سرویس: صحن
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس از رئیس جمهور خواست در خصوص تحقق قول های انتخاباتی خود مبنی بر احیای دریاچه ارومیه و راه اندازی فرهنگستان زبان و ادب آذری اقدام کند.

مهدی دواتگری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: با گذشت 18 ماه از انتخابات یازدهم، وعده انتخاباتی شما در احیای دریاچه ارومیه هنوز تحقق پیدا نکرده است و شما حتی قول داده بودید که فرهنگستان زبان و ادب آذری هم تأسیس می کنید که آن هم محقق نشد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در بودجه سال 93 به میزان 2 هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص اعتبار داشته است ولی در حالیکه ماه های پایانی سال نزدیک است اما اتفاق قابل توجهی صورت نگرفته و حتی شهرهای اطراف دریاچه ارومیه همچون مراغه و عجب شیر فاصله ای تا تبدیل شدن به بیابان ندارند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دفتر خدمات حقوقی و بین الملل ریاست جمهوری در لاهه تصریح کرد: فعالیت این دفتر براساس بیانیه 1981 الجزایر در راستای پیگیری دعاوی مربوط به ایران و امریکاست و تهران در آنجا دفتری اجاره کرده و ده ها نفر کارمند و مدیر در آنجا مشغول به کارند در حالی که بهتر است این دفتر در سفارتخانه ایران در لاهه تجمیع شود تا از هزینه های زاید جلوگیری به عمل آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص رصدخانه مراغه نیز بیان کرد: در قرن هفتم هجری، رصدخانه مراغه به عنوان بزرگترین دانشگاه اسلامی و اولین رصدخانه جهان بود در حالیکه امروز به محلی تبدیل شده که امکان احیای آن فراهم نیست لذا از ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی تقاضا داریم در خصوص احیای آن و رفع موانع تصرف اقدام لازم را به عمل آورند.

وی درباره ورزشگاه مراغه نیز گفت: این ورزشگاه پیشرفت بالای 80 درصد داشته است و همچنانکه آقای نوبخت اعلام کرد که پروژه های بالای 80 درصد را تا پایان سال به اتمام می رسانند ولی اکنون که در ماه های پایانی سال هستیم، این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است./  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 16:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |